Szűz Mária látogatása Erzsébetnél


Ma emlékezik meg az egyház Mária Erzsébetnél tett látogatásáról. A nép nyelvén ez Sarlós Boldogasszony ünnepe, ilyenkor kezdődött az aratás annak idején. Szent Lukács így meséli el a történteket:

Azokban a napokban Mária útra kelt, és a hegyek közé, Júda egyik városába
sietett. Belépett Zakariás házába, és köszöntötte Erzsébetet. Amikor
Erzsébet meghallotta Mária köszöntését, szíve alatt megmozdult a magzat,
és a Szentlélek betöltötte Erzsébetet. Hangos szóval így kiáltott: "Áldott
vagy te az asszonyok között, és áldott a te méhednek gyümölcse? De hogyan
lehet az, hogy Uramnak anyja látogat el hozzám? Mert íme, amikor fülembe
csendült köszöntésed szava, örvendezve felujjongott méhemben a magzat!
Boldog, aki hitt annak beteljesedésében, amit az Úr mondott neki!"

Az én képem címe: Ajtó.
Ajtó, mert - a legprofánabb szinten - Mária belépett Erzsébet házának az ajtaján. De ez sokkal több annál: a Megváltó tette meg az utat hozzánk, ő vállalta az út nehézségeit, a vele járó szenvedéseket, az áldozatot. Ő nyitotta ki az ajtót, mely elválasztott minket Istentől.
Ajtó, mert Mária hitével és igenjével egy új világra, új esélyre, új reményre nyitott ajtót.
Ajtó - mi, én kinyitom-e az ajtót? Igent mondok-e az én ajtómban álló, a nálam zörgető Megváltónak? Hiszem-e, merem-e, akarom-e, tudom-e hinni, hogy én is, akárcsak te vagy Ő, kiválasztott vagyok?

  

Megjegyzések