Közkívánatra

...itt a folytatás. Már majdnem kész vagyok a mintázással, egy-két apró részleten fogok még még finomítani. Utána jön a festés és az égetés. Már feldaraboltuk a képet kisebb részekre, hiszen másképp egy ekkora plasztikát nem lehet kiégetni. Az égetés az, amitől a legjobban félek. Nagyon igyekeztem odafigyelni, hogy sehol ne szorulhasson be egy csepp levegő se a mintázás során az agyagrétegek közé, de addig nem fogok megnyugodni, amíg az égetések során túl nem leszünk.


A kép címe "Imádkozz érettünk bűnösökért". Alul a Földünket szimbolizáló gömböt, melyben megjelenik Ádám és Éva, a Gonoszt szimbolizáló kígyó fonja körül, melynek szájából és farkából két szép kis ágacska fakad. A bűnök sokszor szépséges és kívánatos csomagolásban jelennek meg az életünkben, elhomályosítva az érzékeinket, hogy könnyebben csábuljunk el a rosszra. A két inda legfelső leveleiben tükrök lesznek, alkalmat adva némi önvizsgálatra. Az indák levelein a hét főbűn ábrázolásai jelennek meg, bibliai történetek, idézetek nyomán. Mária, az eget és a földet összekötve, a gonoszon taposva imádkozik értünk Jézushoz, aki egy életfában jelenik meg fölötte. Az életfában egy a töviskoszorú emlékét felidéző fonatból fakadnak az élet virágai.

Ez itt a "harag" ábrázolása. "Mindenki, aki haragszik, méltó az ítéletre."

Megjegyzések

  1. CSODÁLATOS!!!!!!!!Ámulok.....

    VálaszTörlés
  2. Kedves... még azt sem tudom ki is vagy Te. Véletlenül tévedtem ide (bár véletlenek nincsenek) és csak ámulok . Gyönyörű munkáid vannak.
    Örülök, hogy itt járhattam.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mónika! az imént jártam itt és írtam, nem tudom ki is vagy. Olyan könnyedén írtam le mielőtt körülnézutem volna, hogy most szégyenkezem. Már tudom, hogy egy keramikus művészt tisztelhetek személyedben.
    Üdvözlettel. Csilla

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése