Mi a boldogság?

Hallgattam a rádiót a napokban, mint oly gyakran munka közben, és azt hallom Péterfy Bori szájából, hogy a boldogság illúzió, olyan nincs, de legalább is csak pillanatokig tart. Néhány héttel korábban szinte szóról szóra ugyanezt mondta Popper Péter.(Nyugodjék békében.) Én meg csak csodálkozom. Tényleg nincs boldogság? Én egy naív, illúziók felhővárában élő ember volnék? Avagy mi a boldogság? Szerintem, aki azt gondolja, hogy nincs boldogság, az összetéveszti azt az eufóriával, a hormonok tobzódásával. A boldogság számomra az, hogy a helyemen vagyok. Teszem a dolgom. És bár minden napnak megvan a maga küzdelme, fáradtsága, szomrúsága, talán még szenvedése is, mégis ha magamba nézek, ott van egy biztos pont, amihez igazodom. Mindennek a mélyén ott van a szeretet. "Olyan jó szeretni!"-ez volt anyukám egyik utolsó mondata. És aki szeret, tudja mi a boldogság. A konstans.

Még egy utolsó szív... így a 100. bejegyzés apropóján. Mert én a szívemet adom minden darabbal (és minden bejegyzéssel.) És ez boldogság. (Vagy blogdogság? :-) )
Ti mit gondoltok a boldogságról?

Megjegyzések

  1. Hm, hogy illúzió volna??? úgy érzem, hogy most ki kell, hogy menjek a kertbe, ott fogom végiggondolni. Vissza fogok hozzád jönni...Andi

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nem illúzió, viszont rengeteg tényező együttállása szükséges hozzá. Ha én a helyemen vagyok, akkor még a legközelebbi családtagjaimnak is ott kell lenniük ahhoz, hogy az én boldogságom teljes legyen. Én most biztosan állíthatom, nem vagyok boldog. Ha ezt ki tudom jelenteni, akkor az ellenkezőjét is fel fogom ismerni.

    VálaszTörlés
  3. Boldogság?...A teljesség/harmónia megtapasztalásának kicsiny része számomra. És, hogy illúzió-e? Csupán annyira, mint minden más...

    VálaszTörlés
  4. Azt hiszem Kosztolányi mondta azt, hogy a boldogság az amikor nem szenvedünk. Úgy gondolom talán igaza volt, azért is mert elég sokat szenvedtem az utóbbi években és most nagyon boldog vagyok, hogy túlléptem ezen.

    VálaszTörlés
  5. Visszaérte :). Nem is olyan könnyű kérdés. Szóval arra jutottam, hogy szükséges feltételként jelen kell lennie az elfogadásnak, alázatnak. Történéssel, emberekkel, hellyel szemben egyaránt. Amikor egyre világosabb az ösvény, amelyen haladok, akkor erősebb a boldogság érzete is. Én most jól érzem magam. Andi

    VálaszTörlés
  6. Boldogság? Sokszor használt szó. Említjük névnapkor, születésnapkor, "boldogújévet"-kor, vagy (kakukktojásként) emlegetünk megboldogultat.
    A boldogság az örömnek egy magas fokozata. Beteljesülés, teljes megelégedettség.
    Az Írásból két vers jutott eszembe: Ef.1,18
    "És világosítsa meg értelmetek szemeit, hogy tudhassátok, hogy mi az Õ elhívásának a reménysége, mi az Õ öröksége dicsõségének a gazdagsága..."
    Ján.17,27
    "Békességet hagyok néktek; az én békességemet adom néktek: nem úgy adom én néktek, amint a világ adja..."
    Itt valami olyan van, amely csak igazán szuperlativusszal írható le.
    Ez már igazi Boldogság!

    VálaszTörlés
  7. Boldogság? Hát nagyon elgondolkoztattál Móni.Szerintem csak rész boldogság van.Boldog vagyok, hogy van munkám és azt csinálom amit szeretek. Boldog vagyok, hogy van két szép és okos gyerekem akik nagyon szeretnek, de boldogtalansággal tölt el, hogy a barátnőm nagyon beteg.Látva a világ sorát az is boldogtalanná tesz. Tehát én úgy gondolom, hogy maradéktalanul sosem lehet boldog az ember.
    Zsuzska

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése