Textiles Lányok segítsetek!



Első sikoly:
Ki kéne keményítenem elég sok régi terítőt, függönyt, miegymást, de még soha nem csináltam ilyet. A keményítőn szereplő útmutatást pedig nem nagy segítség. Ennyi: 3 ek-nyi keményítőt egy csésze hideg vízzel elkeverünk, majd 2 l forrásban levő vízbe öntjük. Az így nyert főzetet a felhasználás célja szerint szerint higítjuk. ????? Szóval akkor mennyire hígíthatom fel és mennyi ideig kell a löttyben lennie a textilnek? És egyáltalán, hogy csináljam?

Második sikoly:
Mit tehetnék ezzel az ágyterítővel? Ki tudom fakítani egyöntetűre? Vagy be tudom festeni szépre valamivel, hogy ne látszódjon a napszítta csík?


Hálás sóhaj: köszönöm a segítséget!

Megjegyzések

  1. Eddig OP-ART tartós keményítőt használtam,
    a Politur Vegyipari Szövetkezet (1063 Budapest,
    Szív u. 61.)terméke.
    Most azonban Miss Texi tartós keményítőt kaptam,
    hasonló leírással: "kézi használatkor 1 liter vízhez 1 evőkanálnyi keményítőt hideg vízben
    feloldani, majd a kicsavart textíliát 10 percig áztatni, és újból kicsavarni."
    Fehér flakonban van, sötétkék a kupakja, 250 ml.
    "Gépi használatkor az automata mosógép keményítő tartályát töltse fel a tartós keményítővel, majd indítsa el a megfelelő
    programot."
    Chemitat Kft. 2370 Dabas, Csarnok u. 1-3.
    Miss Texi-t ugyan
    megvettem, de még nem használtam,
    viszont jobban kedvelem ezt a fajtát, mint a
    főzős keményítőt.
    Mutatsz majd egy-két szép kézimunkát nekünk is?

    VálaszTörlés
  2. Elég régen, de használtam ilyet, és úgy emlékszem azzal is tudtam szabályozni a keménységet, hogy mennyi ideig hagytam benne.
    az ágyterítőt be lehet festeni, attól függ, milyen anyag? Pamutot jól tudtam mosógépben festeni a dm-ben kapható asszem Iberia festékkel. Ilyan nagyot ,máshogy nehéz is.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése