Neked mit jelent a Karácsony?

Giotto: Nativity (részlet)

Ezt kérdezte egy ismerős nem rég s miközben még azon álmélkodtam magamban, hogy valaki feltesz egy ilyen kérdést, komolyan bízva benne, hogy nem sablonos válaszokat kap, már be is indította bennem az emlékek és asszociációk gépezetét és napokig régi Karácsonyokon merengtem és azon csodálkoztam, hogy miért pont az a két szó jutott azonnal eszembe, ami eszembe jutott? A válasz bennem megszületett, de még nem tudom úgy leírni, hogy ne legyen túl patetikus, még várom, hogy leegyszerűsödjenek a szavak bennem. De most én is megkérdezem tőletek, hogy számotokra mit jelent a Karácsony? Ha megosztható, vagy ami megosztható belőle, szívesen olvasnám.

Megjegyzések

  1. számomra a Karácsony nagyon komplex érzések, színek, illatok keveréke. tele rengeteg hiánnyal, és jövőbeli tervekkel, meghitt, néha érthetetlen pillanatokkal. a Karácsony számomra Krisztus születésének az ünnepe, akit Mária&József örökbe fogadtak és felneveltek, egy gyermek születésének a napja, aki nagy szegénységben élt, keményen dolgozott, és 33 év alatt ismerte fel, és vállalata fel a küldetését, a feladatát, amit csakis ő teljesíthetett be, h kínhalálával megváltson minket a bűneinktől, és feltámadásával utat nyisson számunkra az örök boldogságba.

    nekem Karácsony mindannyiunk születésnapjának az ünnepe is, hiszen mind megszületünk, egy különleges céllal, feladattal, öntudatára ébredünk, bátran megpróbáljuk életté váltani és végül megtérünk az Atyához. nincs különbség. mindannyian Krisztus testvérei, a Mennyei Atya gyermekei vagyunk. egy család, egy ünnep, egy test, egy lélek.

    VálaszTörlés
  2. Móni olvastam tegnap a bejegyzésed, meglepődtem a kérdésen, majd forgattam magamban és arra jutottam, hogy állandót és változót egyszerre. Az érzések puhaság , melegség, fény...mindig ott van, az pedig hogy milyen szinteken az változik. Most megint úgy érzem, hogy más tartalommal töltödik fel a várakozás útja és amjdan a megérkezés is mint pl tavaly, de ha visszaemlékszem tavaly ugyanígy gondoltam. lehet hogy zavaros amit leírtam, de nem is találok rá megfelelő mondatokat...Jó hogy feltetted a kérdést. Andi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése