Felelősség és szabadság

Bevallom, hogy nem szeretek használati tárgyakon szakrális témákat megjeleníteni. De nem vagyok kőből, ezért van olyan ember akinek nem tudok nemet mondani, ha ilyet kér, és van olyan helyzet amiben nem tehetem meg, hogy nemet mondjak, ha akarok enni adni a gyerekeimnek. Böszörményi Nagy Iván híres családterapeuta szerint a családból tudjuk, hogy a felelősség megelőzi a szabadságot.

Vannak mecénásaink, akik sokszor vásároltak már tőlünk, nem egyszer részben azért, hogy támogassanak (persze, azért szeretik is amit csinálunk) - nekik nem tudok nemet mondani. Megalkuvás? Vannak, aki szerint igen. Én próbálom elfogadni, hogy sokakhoz csak így lehet eljutni. Sokak számára csak a használati tárgynak van értelme - de talán épp a hétköznapokba becsempészett szépség jutatta el valakit oda, hogy egyszer majd értékelni tudja a funkció nélküli szépséget is.

Megjegyzések

  1. Gondolj arra, hogy a használati tárgyon minden használatkor "szembesül" a szépséggel, akkor is, ha abban a pillanatban tulajdonképpen nem gyönyörködni akart, csak "használni"!

    Nálunk többször előfordult, hogy a vendégek nem mertek leülni az ebédlőasztalhoz, mert túl szépek a párnáink, arra szinte rá se lehet ülni.Úgy kell biztatnom őket, hogy én nem érzem a munkám megszentségtelenítésének, ha ráülnek! Persze én nem szakrális témát hímeztem rájuk....

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is így van, ahogy Zsuzsi gondolja. Én szeretem széppel körülvenni magam, viszont vagyok annyira földhözragadt, hogy a széphez használati funkciót is társítsak, így együtt a legtökéletesebb tud lenni.
    Ez persze nem jelenti azt, hogy ne gyönyörködjem ki magam egy funkciótlan szépen:)

    VálaszTörlés
  3. Igen, persze, énis szeretem, ha a hétköznapi tárgyaim és a funkcionális dolgok is szépek, igényesek körülöttem. Valószínűleg, nem fogalmaztam elég pontosan: az okoz egy kis meghasonlást nekem, amikor kifejezetten szakrális témát kell funkcióval felruháznom. Ha valaki vágyik rá, hogy legyen egy Madonna kép a falán, akkor miért kell, hogy az még ketyegjen is?

    VálaszTörlés
  4. Talán mert mégsem annyira szent számára az a téma, hogy önmagában megállja a helyét?
    Nem mindenki érzékeny arra, hogy minek hol van a helye és ideje, és sokszor érzem megszentségtelenítésnek (szép magyar szóval:)), ha érzéketlenül nyúlnak egy ilyen dologhoz. De javukra legyen írva, hogy nem rosszindulatból teszik, amit tesznek. Csak felületességgel "áldotta" meg őket az ég:)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mónika! Írtam a múlt héten e-mail-t neked, nem tudom megkaptad-e? Szeretnék a jótékonysági vásárhoz küldeni egy kis apróságot és arra szeretnélek kérni, küldj nekem egy címet, ahová feladhatom. Köszi szépen:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése